QAZAQ GREEN. Билл Гейтс (Bill Gates) инвестиция салған Infinium компаниясы үш жыл ішінде Техаста синтетикалық отын өндірісін құрды, ол мұнай отынымен салыстырғанда 95% экологиялық таза. Экологиялық таза дизель Amazon компаниясының жүк көліктеріне жанармай құюға жұмсалады және екі жылдан кейін American Airlines авиакомпаниясына жанармай құю үшін жеткізіле бастайды. Алайда, мұндай бизнестің болашағы әлі де бұлыңғыр, деп хабарлайды Bloomberg-ке сілтемемен 3DNews.
АҚШ-та Infinium алғашқы өндірісі Техас штатының Корпус-Кристи қаласының маңында орналасқан. Бұл штат АҚШ-тағы шикі мұнайдың ең ірі жеткізушісі болып табылады. Сондай-ақ, аймақта табиғи газ өндіріліп, мұнай мен газ өңделеді. Infinium бизнесі осыған негізделген. Компания өндіру және өңдеу зауыттарынан өндіріске ілеспе көмірқышқыл газын сатып алады және оның көмегімен «электронды» отынды: керосин, дизель және еріткіштерді синтездейді.
Отын электронды болып саналады, себебі суды оттегі мен сутекке бөлу реакциялары үшін, сондай-ақ сутегі мен СО2 отын синтезі реакторларын қуаттандыру үшін үшін жаңартылатын көздерден — күн және жел энергиясы пайдаланылады. Бұл компанияға оның отыны қазба баламаларынан 95 % таза деп айтуға мүмкіндік береді. Кейбір сарапшылар бұған келіспейді, өйткені е-отын жанған кезде көмірқышқыл газы ауаға шығарылады, ол осы күрделі және қымбат өндіріссіз ұшып кетер еді.
Е-отын синтезі, егер компания атмосфераға бұрын шығарылған көмірқышқыл газын ала алса немесе өздігінен тұта алса ғана, пайдалы болады. Алайда, әзірге бұл технологиялар тым тиімсіз және үлкен шығындарды талап етеді, сондықтан Infinium өндірістері жаңартылатын энергия көздерімен біріктірілген мұнай-газ өңдеу және мұнай химиясы шоғырланған жерлерде ғана азды-көпті ақталған. Мұндай орындар, шын мәнінде, көп емес. Infinium мамандары жобаны дамытуға үміттеніп, бүкіл әлемде бұл үшін ең тиімді 200-ден аспайтын нүктелерді санады, олардың 13-і үшін бизнес-жоспарлар құра бастады.
Компания басшысы алғашқы Infinium зауыты шығаратын е-отынның құнын ашпады. Ол сондай-ақ сатып алынатын көмірқышқыл газының құны мен су шығынының көлемін атаудан бас тартты. Тек судың өте тиімді пайдаланылатындығы баса айтылды. Сонымен қатар, сарапшылар e-отынның құны қазба дизель немесе керосин құнынан кемінде төрт есе жоғары деп санайды.
Корпус-Кристидегі Infinium зауыты, оның қандай да бір түрінің үлесін нақтыламай, тәулігіне 8300 литр е-отын шығарады. Негізінен жеткізілімдер жүк көліктеріне жанармай құю үшін Amazon компаниясына жүргізіледі. Бұл бір жылдық өндіріс көлемі бір 20 тонналық жүк көлігінің экватор арқылы Жерді айналып өтуіне 190 рейс жасау үшін жеткілікті. Жақында American Airlines компаниясымен жасалған келісімшарт 2026 жылы жеткізіле бастайтын жаңа е-керосин синтезі өндірісін құруды көздейді.
Жүк көлігі атмосфераға CO2 шығарындыларына ең көп үлес қосады. Бұл — ұшақтар, жүк көліктері, пойыздар мен кемелер. Е-отынға ауысу бұл көліктердің Жердің көміртегі ізіне қосқан үлесін төмендетуі мүмкін. Алайда, билік тарапынан үлкен ынталандырусыз және компаниялардың қалауынсыз бұл мақсаттарға жету 2030 жылға дейін ғана емес, ғасырдың ортасында және одан кешірек те қиын болады. Infinium сияқты өндірістер жай көп емес, өте көп болуы тиіс, ал қазір олар саусақпен санарлық. Сондай-ақ, е-отын өндірісінің құны жылдам қарқынмен төмендеуі керек, бұл әзірге болжанбайды. Сонымен қатар, е-отынға көшу дәл осы жерде және қазір инфрақұрылымды қайта құрусыз және ауыр жүк көлігін пайдаланумен байланысты көмірқышқыл газының шығарындыларын азайтуды бастауға мүмкіндік береді.